söndag, april 30, 2006

Dofta: Eau Ressourcante

Jag köpte min första flaska Eau Ressourcante i deodorantform för ganska precis tre år sedan. Då hade jag nyss gått igenom en separation och var väl inte direkt på topp...

Det var en sån period när man behöver pyssla om sig själv lite extra mycket, och har ett behov av ganska stora doser vardagslyx och vardagsnjutning.

Att spraya på sig en liten dusch Eau Ressourcante och gå ut i en ljummen sommarkväll är den ultimata njutningen. Man sveps in i ett milt moln av en nästan erotisk blomdoft, en väldigt fräsch och samtidigt mjuk sådan. Som att nyduschad i ett tropiskt land stiga in i en blomstrande lustgård, men med skillnaden att man slipper den fuktiga luften, och att man själv sprider väldoften.

Jag använder den fortfarande då och då, som en liten treat, fastän jag inte alls har samma behov av pick-me-ups. Men jag njuter fortfarande lika mycket!