fredag, december 08, 2006

Fyndat: Sidenblus, Gift of the Day

Ville ha en sån här. Sidenblusar 149:-, som hittat! Var alltså på H&M vid öppningsdags.

10:04, stegade rakt fram till Gift Of the Day-hängarna. En svart 34:a kvar!

10:10: Den krämfärgade 34:an provades i provrummet bredvid mig av en som hellre hade köpt en 36:a, men den var redan såld.

10:20. Kollade vad som fanns kvar när jag hade betalat och var på väg ut.
storlek 44: 1 st
storlek 42: 3 st
storlek 40: 3 st
storlek 38: några (räknade inte)
storlek 36: ---
storlek 34: ---

Alltså ursäkta att jag säger det, mulligt kan vara jättevackert, men är det en bitter fet jävel som sitter och bestämmer vilka storlekar som ska finnas i fler än ett ex i butikerna?
Eller är det en sån där grej som med rika människor som råkat illa ut: "Äh, honom/henne är det inte synd om, han/hon har ju x antal miljoner att roa sig med".

Alltså: "Ärsch, de smala behöver inte kunna köpa kläder, de är ändå så .... smala." (Med ursprung i åsikten att smala ska vara glada för hur de ser ut, och kunna ta att inte kunna köpa kläder. Tjocka däremot, åh stackars! Stora storlekar är en mänsklig rättighet va?).

Ursäkta. Rätt irriterad. Blir less på att alltid behöva bete mig som en gam bara för att jag är liten och smal! Och nej, jag tänker inte äta upp mig för att passa i en större storlek (vilket jag fått som förslag). Och irriterad på att marknadsekonomin uppenbarligen inte funkar så bra som den skulle kunna göra (det går ju åt mindre tyg till små kläder också!).

Men idag har jag en fin svart sidenblus i en påse i alla fall!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

fanns hur många somhelst 34:or på drottningagatan vi lunchtiden

fredag 8 december 2006 kl. 16:25:00 CET  
Blogger Karin said...

Åh, vilket bra tips!
Då är det H&M Ringen som inte får hem nåt kanske...

fredag 8 december 2006 kl. 18:03:00 CET  
Anonymous Anonym said...

Jag säger grattis till din lilla svarta i a f!

Verkar vara snålt tilltaget med deras gift of the day överhuvudtaget...

Kram

fredag 8 december 2006 kl. 19:13:00 CET  
Blogger Karin said...

Tack mie!

Längtar efter att använda den (ljuvligt len).

Japp, man måste vara supersnabb eller ha tur (t.ex. m storlek).

Jag har ju i alla fall turen att kunna ta fikarast när de öppnar, mkt bra... ;-)!

lördag 9 december 2006 kl. 12:11:00 CET  
Blogger Mill said...

På onsdag (om det är då) kommer jag ligga på som en räv för att få jeansen!

måndag 11 december 2006 kl. 17:51:00 CET  
Blogger Karin said...

Mill: Jag knep ett par jeans! (Fika kl tio var det).
Hoppas du fick dem...
I morgon kashmirtröja, jag har akut ylletröjsbrist så då kommer jag att hänga på låset FÖRE tio! Inte orkat det än... (har kommit precis efter öppning).

onsdag 13 december 2006 kl. 17:18:00 CET  
Anonymous Anonym said...

hej! Det finns flera gråa och ännu fler rosa kashmirtröjor i skärholmens hm! Kollade idag..! :) så du vet

fredag 15 december 2006 kl. 20:51:00 CET  
Anonymous Anonym said...

håller verkligen med. ibland undrat man vem som planerar inköpen av storlekarna. det finns ju alltid bara stora plagg kvar. kanske dags att beställa in fler mindre storlekar?

måndag 8 januari 2007 kl. 11:14:00 CET  
Anonymous Anonym said...

...pendlar upp och ner i vikt och kan bara säga att när jag är smal, då verkar folk tycka synd om mig på nåt sätt... som att jag inte HADE nån mat eller nåt... men, fattar inte ´varför alla ska hålla på och tycka saker om ens vikt...

p.s. mer mindre storlekar till butikerna... håller med.

söndag 11 februari 2007 kl. 14:16:00 CET  
Blogger Karin said...

emma: ja, om inte alla vi små ska börja åka till småstäderna och shoppa (där brukar det finnas kvar)...
vildaa: Nä, eller hur! De borde i såna fall bry sig mer om hur man mår än hur tjock/smal man är. Inte relatera det till ens vikt rakt av alltså. Man är ju så olika (en del tröstäter eller tappar aptiten när de mår dåligt, andra inte, en del är stabila i vikten, andra inte...). Och så, mitt mantra, en del är tjockare, andra är smalare, vilket som, bara de trivs själva och är inom hälsosamma gränser!

tisdag 13 februari 2007 kl. 00:19:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Home