måndag, september 04, 2006

Shoppat: Hep Blackstretch

Ja, jag vet. Jag är lite efter... men det gör ingenting!

Det är först nu som jag känner för att köpa Acne. Och först nu som de sitter snyggt på mig. Hep Blackstretch. I ett tyg mer åt twillhållet än denim.

Att prova ut dem var en mysko upplevelse!

Min normala storlek, låt oss kalla den 1, kunde jag inte över huvud taget få på mig, det glipade cirka 10cm i gylfen hur mycket jag än slet.
Okej, gick upp en storlek, alltså till storlek 2. Lika omöjliga att stänga.
Storlek 3 alltså; baggy! Klart för stora.

Expediten hämtade då ett par nya i storlek 2. Precis lagom, bekväma! Snygga.
Men, som alla vet ska ju inte sprillans nya jeans vara så, snarare lite för små, alltså, tillbaka till ett nytt par i storlek 1.
Fick upp dem till knäna, inte längre.

Alltså, på tok för små: båda 1:orna och ena 2:an. Alldeles för stora: 3:orna. Lite för stora: ena 2:an.

Jag fattar ingenting.

Skiter i vad det står för storlek på etiketten, men det är ju rätt bekvämt om storlekarna stämmer sinsemellan i alla fall inom märket!

Ja, ja. Bara de inte går ut sig för mycket kommer jag att vara nöjd! Hoppas hoppas.

Har inte vågat inviga dem på riktigt än, men orkar nog inte ägna ytterligare en svettig halvtimme i ett provrum för att hitta det perfekta paret i en total storleksdjungel!

2 Comments:

Blogger Peter said...

Det kommer bli skitbra, darling. Eller så gör du som M.I.A och provar samma märke samma modell samma storlek i alla butiker i hela innerstan och låter Peter bedöma varenda jävla par. Det är jättepopulärt.

måndag 4 september 2006 kl. 21:31:00 CEST  
Blogger Karin said...

Okej, deal! ;-)
Fast jag är nöjd med bara de i Acnebutiken på Norrmalmstorg...
Och kanske prova den nya med högra midja också förstås, det kan ju funka (o man slipper frysa om ryggen i vinter!).

tisdag 5 september 2006 kl. 11:10:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home