söndag, juli 23, 2006

Fynd: Sailorbyxor

Det här var bättre än jag vågat hoppas! Pappas gamla sailorbyxor (riktiga, gamla sjömansbyxor alltså) i tjockt ylletyg -som jag haft i bakhuvudet i flera år- passar mig perfekt! Enda felet är att de är lite, lite för korta. Men som pom-pom-byxor till svarta stövlar i höst... mmm. Och jag får sko dem nertill så går det nog bra (hatar att ha korta byxor).
Bra också att jag får vänja mig vid höga midjor med ett par byxor som sitter som måttsytt på mig! En skön känsla (om än ovan) att ha byxa längs hela magen och korsryggen faktiskt.
Det bästa var att jag hittade dem, helt oväntat, i en hög tråkiga kartonger från vinden, som mamma ville att jag skulle gå igenom. Och vips var det värt mödan!
Kanske, kanske står jag ut med tanken på höst i alla fall...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Wow, de är ju jättesnygga, vilken tur att du gick igenom kartongerna :)

söndag 23 juli 2006 kl. 23:13:00 CEST  
Blogger Karin said...

Tack! Japp, supertur, är SÅ glad att jag hittade dem just nu..!

måndag 24 juli 2006 kl. 00:39:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

fan va snygga!!

måndag 24 juli 2006 kl. 21:35:00 CEST  
Blogger Karin said...

Weeei, tack! :-)!

onsdag 26 juli 2006 kl. 22:26:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home