lördag, juli 08, 2006

Favoriter: Chandrika

Det finns ingen tvål som doftar så rent som den här. Hela badrummet doftar renhet, på ett sensuellt sätt, när den ligger i tvålkoppen.
Ingen annan tvål vill jag använda som duschtvål (flytande Savon Marseille räknar jag inte som tvål), den här är verklig dusch-njutning!
Kan tänkas ha att göra med att det jag njöt allra mest av under min månadslånga indienresa för några år sedan var att duscha; att låta härligt svalkande, rent vatten skölja bort all smuts, svett och damm. Och där var det Chandrika som gällde.
Eller så är det för att den är gjord av vegetabiliska oljor från kokosnöt, apelsin, patchouli, palmarosa, kanelblad, vild ingefära, sandalträ och limeblad. Att den är gjord enligt auyurveda, uråldrig indisk visdom. Eller att den lämnar huden ovanligt mjuk och len.
Och som sagt, doftar alldeles underbart.

Den finns bl.a. att köpa på Govindas shop vid Fridhemsplan i Stockholm för 20:-. Där kan man också passa på att äta billig, god, nyttig indisk vegetarisk mat! Jag blundar för att det är Hare Krishna som har stället (lite svårt för sekter). De har alldeles för bra mat och för bra naturliga skönhetsprodukter i shopen för att jag ska kunna hålla mig borta...