tisdag, maj 30, 2006

Shoppat: Bröllopsklänning

Nej, det är inte jag som ska gifta mig... och ja, jag vet att man inte ska klä sig i vitt på bröllop!
Men den förra klänningen var minst en storlek för stor, och klistrade sig fast vid benen av staticitet. Den var snygg, men jag kände mig tjock i den.
Har letat-letat-letat efter något annat men varenda klänning i storlek 34 i hela Stockholm verkar ha sprungit ut ur butikerna så jag höll på att ge upp (nä, förresten, de hade en, dyr, på Oasis, men den var likt förbaskat för stor).
Och så hittade jag den här på Zara, och bara trivdes!
Jag får helt enkelt dölja den vita färgen med lite färgklickar i en väldig skyldig (så jag inte ser för oskuldsfull ut & tävlar med bruden) färg (rött känns lämpligt!).
Tyvärr är de röda skorna som passar så bra till och är så fiiiina slut i just min storlek på varenda Zara i hela stan (vårens tema!) och jag är lite osäker på om det här funkar alltså... de är en storlek små, men ha öppen häl och foten sticker inte ut någonstans eller så, de är bara lite trånga över tårna... där skor tenderar att gå ut sig alltså! Ska fundera...
Skärpet är min mormors röda lackskärp... något fått... (nä, jag är faktiskt inte sugen på att gifta mig).

4 Comments:

Blogger Peter said...

Den är skitsnygg, darling. Och du kommer att seriöst konkurrera med bruden! Är det roligt att ha en solig balkong förresten?

fredag 9 juni 2006 kl. 15:56:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

Fin klänning!

måndag 12 juni 2006 kl. 19:52:00 CEST  
Blogger Karin said...

Tack båda!
Har köpt en röd axellös (tror att jag har nån slags compulsion att bryta minst en etikettsregel, hm)att ha på bröllopet nu men den här blir nog en keeper i alla fall...

tisdag 13 juni 2006 kl. 10:01:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

Klänningen är jättefin, Zara är en guldgruva, helt klart. Jag tycker inte du ska tveka att ha på dig en röd klänning, jag tror (även om jag inte sett klänningen) att det blir skitsnyggt!

fredag 16 juni 2006 kl. 15:51:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home