måndag, maj 15, 2006

Kval!

Ah, skit vad svårt... Ska på bröllop i sommar... måste köpa ny klänning o kommer att vara rätt så fattig snart!
Hittade en klänning på Vila, bara 400:-, i helt rätt stil. Men den är hemskt statisk (polyester eller nåt, kan man fixa det med sköljmedel eller?) och en storlek för stor = måste sys in och upp (innålad i ryggen på bilderna).
Och när jag ser den på bild ser den väl mycket pyjamasaktig ut... mer än i verkligheten... men kanske är det en sannare bild?
Talar för den: i alla fall en fin klänning till ett överkomligt pris. Jag vet att det inte kommer att vara lätt att hitta nåt i min storlek (34, xs, tar slut på en kvart... skittrist) till ett pris jag har råd med. Eller i närheten av min storlek (dvs. ens möjlig att sy in).
Talar mot: jag vill vara helt bekväm i det jag har på mig, viktigt. Vill inte riskera att bli en vandrande dammvippa. Föredrar verkligen naturmaterial...
Blir nog att leta vidare i alla fall. Kanske. Aaah!

Fotomodellbilden från www.debenhams.com

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker den ser skitsnygg ut:) Dessutom verkligen bra pris.

Jag letar själv efter en klänning till 30-års fest.

tisdag 16 maj 2006 kl. 07:06:00 CEST  
Blogger Karin said...

Tack :-)! Skönt...
Ja, priset är ju hur bra som helst!
Man har två veckors öppet köp så jag ska nog avvakta lite.
Såg på stan att det finns massor av fina klänningar nu om man har "normala" klädstorlekar!
Men jag hoppas ju alltid på att hitta sidendrömmen för en 500:ing på Zara (är inte Vain for nothing)...

tisdag 16 maj 2006 kl. 09:34:00 CEST  
Blogger Peter said...

Den är skitsnygg. Riktigt jävla skitsnygg, darling.

onsdag 17 maj 2006 kl. 14:50:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

Den ser jättefin ut på bild! Älskar färgen och mönstret.

fredag 19 maj 2006 kl. 02:55:00 CEST  
Blogger Karin said...

Tack bob lee & stina! Gud vad bra att ni är så snälla o positiva... då kanske jag slipper springa fötterna av mig på stan :-)!

fredag 19 maj 2006 kl. 11:43:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home