onsdag, maj 17, 2006

Testat: deodoranter

Ska man lägga lite extra pengar på en produkt tycker jag att deodorant är ett bra val... dyra deosar utklassar helt enkelt konsumvarianterna!
Inga gula fläckar under armarna ens på tighta, vita t-shirtar, ingen kvalmig äcklig deo-lukt när man blivit lite för varm... och bra, diskreta dofter. Har man som jag dessutom känslig hud i armhålorna (vilket kan leda till en faslig klåda om man tar på deo lite för fort efter att ha rakat sig) är valet självklart. Kvalitetsdeo it is!

De här är mina favoriter!

Bocage Déodorant Stick från Lancome är no 1 just nu. Verkar lukta lite för starkt om man sniffar på själva stiftet men när den väl sitter där känner man sig bara helt nyduschad, och här gäller deo-reklam-klyschan "fräsch hela dagen", även efter en språngmarsch till bussen och stress på jobbet. En tvålig doft, på ett bra sätt!

Estée Lauder Body Performance Deo Roll-on var jag helt kär i när jag började använda den, en fräsch liljekonvaljdoft, så god att jag faktiskt inte kunde låta bli att sniffa mig själv i armhålan då och då...

Slutligen, Biotherm Deo Pure stick Anti-Transpirant var det självklara valet i flera år... lite pudrig i doften, som är rätt så svag och väldigt fräsch.

Något jag har märkt (lever rätt snabbt ibland och pressar deosarna till max t.ex. genom att stress-cykla till jobbet, eller råka ha alldeles för varma kläder på shoppingrundor m tidsbrist...) är att ingen deo är särskilt bra om man använder samma för länge, man måste byta sort efter ett tag. Sen kan man återvända till gamla favoriter! Eller upptäcka nya...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, det kan inte vara annat än ett bra betyg om man vill lukta sig själv i armhålan.

söndag 21 maj 2006 kl. 15:38:00 CEST  
Blogger Karin said...

Mmm, just precis!
Det gäller att behärska sig och inte göra det när nån ser en bara,kan lätt misstolkas :-)!

onsdag 24 maj 2006 kl. 20:06:00 CEST  
Blogger Karin said...

Nää, Lancomen lämnar gula fläckar på vita tröjor... dåligt!

fredag 16 juni 2006 kl. 10:08:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home