torsdag, maj 18, 2006

Banksy, coolast av alla!

Banksy. En sån person man minns när man hörde talas om för första gången.

Första gången jag hörde talas om honom var i ett litet reportage i Nylon, för kanske fem år sedan, då sprayade han mest schablonbilder på husväggar i London, råttor och poliser i olika situationer, minns inte riktigt, men FINA, politiska, tänkvärda bilder, genomtänkta. Och väldigt grafiska.

Hans bilder satte djupa spår i mig, och uppenbarligen i fler än mig, för under åren efter det började små schablonmålningar dyka upp på elskåp och husväggar även i Stockholm, och äntligen tyckte jag om street-art!

Här är Banksys hemsida: http://www.banksy.co.uk/ Kolla in den!

Bilderna kommer från Banksys sida

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

har sett bilden irl i brighton i somras. den är ju riktigt snyggt gjord!

torsdag 25 maj 2006 kl. 16:31:00 CEST  
Blogger Karin said...

Wheee! Skulle jag också vilja få göra..!

torsdag 25 maj 2006 kl. 17:25:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home