torsdag, juni 15, 2006

Shoppat: Mangorea

Årets andra julafton för mig är, får jag väl erkänna, sommarrean på Mango.
Varför? För att den alltid är i början av sommaren, när jag fortfarande behöver sommarkläder, och för att priserna är så mycket nedsatta. På allt. Man kan helt enkelt shoppa loss, och samtidigt kosta på sig att vara kräsen och bara ta det bästa.
Dessutom är det något mysko, när det är rea på andra affärer brukar det alltid finnas färre fina grejer än vanligt, på Mango är det precis tvärtom. Hur mycket fint som helst, och jag tenderar dessutom att vara mer öppen för sånt jag inte brukar köpa, positivt i mitt fall.
Idag blev det åtta fina saker för sammanlagt 1130:-. Underbart! Det bästa är solglsögonen som jag provade i lördags och blev kär i men inte kunde med att köpa (tre par per år känns lite väl extravagant) och halsbanden som är precis vad jag behövde till bröllopet på lördag. Har gått och sett precis såna pärlor framför mig när jag funderat...
Väskan är av riktigt läder, liksom skärpen. Solglasögonen kom med ett fodral och en liten skruvmejsel att justera skalmarna med, och glaspärlorna har en liten tygpåse att förvara dem i. Toppen med silvriga glaspärlor påsydda för hand känner man sig som en partyprinsessa i omedelbart (den är finare i verkligheten än på bild), och den somrigt blå koftan vill man bara krypa in i och ta med till en klippa vid havet, eller varför inte ut på balkongen i skymningen...
Julafton var det ja!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oh så snygga glasögon du fyndat! :)Din blogg är jättemysig förresten, fortsätt så! :)

fredag 16 juni 2006 kl. 12:07:00 CEST  
Blogger Karin said...

Tack och tack igen! Och tack detsamma!

fredag 16 juni 2006 kl. 12:22:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home