onsdag, juni 28, 2006

Work it: Ashtanga Yoga

I de här ställningarna kommer jag att återfinnas ett antal gånger de kommande två veckorna. Närmare bestämt åtta. Intensivkurs på gång, och det var på tiden...
Åtta är fler gånger än vad det har blivit under hela våren (fy på mig!). Inte undra på att jag känner mig som en soffpotatis trots 45 minuters cykling per dag.

Prediction: Om två veckor är jag snyggare, piggare, gladare och en hel del vigare än vad jag är nu. En bra start på sommaren! Hoppas att jag inte får alldeles för mycket stora, synliga muskler bara... (det här är effektiv träning!).

Hej, hej sommar, snart är jag redo!

Riktigt bra ashtangayoga för intresserade på alla nivåer finns på Kungsholmen, Stockholm: http://www.bonetweb.com/ashtanga/main.htm

9 Comments:

Blogger Peter said...

Du kommer att vara ungefär ett tusen procent vigare än vad jag nånsin kommer att vara. Grattis.

Glöm inte dricka drinkar på terrassen bara...

onsdag 28 juni 2006 kl. 13:27:00 CEST  
Blogger Karin said...

Döh... dricker inte drinkar själv. Och eftersom alla (nästan) ska åka från stan hela sommaren ska jag satsa på att bli snygg och pigg i stället. Och yoga + alkohol går bara inte ihop... så alkoholfria fruktdrinkar på dagarna blir det! Yoga på kvällarna...

onsdag 28 juni 2006 kl. 13:40:00 CEST  
Blogger Karin said...

Fast jo, på lördag blir det nog en eller annan bubbly och daiquri, det glömde jag... sen är det hälsosamt liv som gäller ;-)!

onsdag 28 juni 2006 kl. 13:49:00 CEST  
Blogger Peter said...

Och ikväll! Ses snart...

torsdag 29 juni 2006 kl. 17:17:00 CEST  
Blogger Karin said...

Och du... vilken bra kväll det blev tillslut!

fredag 30 juni 2006 kl. 10:49:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

"Risken" att du ska få synliga muskler efter 8 yogapass är noll. Synd, eftersom muskler är snyggt även på tjejer!

söndag 2 juli 2006 kl. 23:33:00 CEST  
Blogger Karin said...

Åh, anonymous, då har du aldrig provat Ashtanga... det är nåt helt annat än den yoga folk föreställer sig när de hör ordet yoga...
Jag brukar få kommentarer om att jag måste träna mycket (efter en blick på mina armar/axlar)om jag tränat en gång i veckan ett tag, och ledarna har alla finfina bi- och triceps... Fast nu har jag haft uppehåll lite väl länge för att se sådär fit ut. Normal bara. Och åtta gånger på två veckor gör nog ändå mest en marginell skillnad, du har rätt...
Men allvarligt, för mig ger ashtanga mycket mer muskler än pumppass på gymmet. Fastän det är yoga.
Kul att du gillar muskler på tjejer!

måndag 3 juli 2006 kl. 00:58:00 CEST  
Blogger Karin said...

Oj, ballet! Det är ju skitcoolt...
Vore nog en väldigt bra kombination förresten, yoga och balett: smidighet, styrka och hållning. Och så tar vi lite klättring också. Då kan man vara bra på allt (jag gillar synergieffekter!), eller i alla fall mindre dålig ;-)!

onsdag 5 juli 2006 kl. 22:49:00 CEST  
Blogger Karin said...

balett menar jag såklart, slant lite...

onsdag 5 juli 2006 kl. 22:50:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home