lördag, juli 08, 2006

Shoppat: Chock-kofta

Ja, chockrosa alltså.
Älskar den här färgen, passionerat. Hade en lång paus då blått var favoritfärgen no 1 men nu står jag åter på ruta cerise.
Min första klädmässiga förälskelse var en chockrosa (ni vet, den där knalliga, lite neon-artade cerisa nyansen som Mimmi-pigg-dockor brukade vara klädda i på 80-talet) jeansjacka i smalspårig manchester som jag hade när jag var ettagluggare. Jag älskade den jackan!
Den här koftan fanns till reapris på Benetton. Hade varit och köpt borr på Claes Ohlsson och skulle inte alls köpa kläder, men det kommer ju en höst också, då jag kommer att behöva lite upppiggande färgklickar! Till halva priset.

Och kärlek vid första ögonkastet bör bejakas.

Kunde inte låta bli att teama ihop den med de röda mockaskorna från Zara. Inspirerat av mammas vackra cerise/röd/orangebrun-mönstrade marimekkodukar från uppväxten. Börjar visst bli nostalgisk!

6 Comments:

Blogger Peter said...

Snyggt! Mimmi pigg alltsa. Imponerande vagad liknelse... (kan fortfarande inte skriva bokstaven som bestar av ett a ned en ting ovanfor)

lördag 8 juli 2006 kl. 23:14:00 CEST  
Blogger Karin said...

Tack! He he. Jag gillar faktiskt Mimmi...! Och Betty Boop och seriefiguren Blondie (hon fick mig att börja gilla pennkjolar med höga pumps, i teorin...). Minns du de dockorna? Cutare än Hello Kitty.
Är vådligt impad av att du i alla fall lyckats hitta (och orkat använda) a:na med två små prickar ovanför...
Paris bra? Avis på shoppingrundan (men John Wall + Claes Ohlsson är ju rätt kul ändå, o på måndag hägrar IKEA).
Hälsa M.I.A.!

lördag 8 juli 2006 kl. 23:40:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

härligt med färg :)

torsdag 13 juli 2006 kl. 19:37:00 CEST  
Blogger Karin said...

Sanna: Eller hur! Särskilt när man som jag mest går i svart eller vitt annars (både hem och self). Lite befriande...

fredag 14 juli 2006 kl. 14:37:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

Ahhh grym outfit!

fredag 28 juli 2006 kl. 00:03:00 CEST  
Blogger Karin said...

Tack you know you love me!
Har faktiskt inte visat mig utomhus så än, men nu är man ju lite brunare om benen så det är väl kanske dags! (man kan alltid skrämma sin chef lite, he he)

lördag 5 augusti 2006 kl. 00:48:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home