måndag, februari 19, 2007

Favoriter: Glam-glam

Har en fascination för lockigt, stort hår. Gärna blont... men förresten rött är också jäkligt snyggt, och blankt mörkt...
Mina 80-tals-värmekorvar använde jag nog sammanlagt tre gånger när det begav sig... är mer långhårig, mer modig och mer inne på riktigt lockigt hår nu.
Minns fortfarande chocken första gången jag använde dem, då hade jag kort hår och såg ut som en riktigt präktigt permanentad tant, doppade kvickt huvudet under vattenkranen för att räta ut det. Men nu... can't get enough!
Måste lära mig att tupera också! Fasen att det ska bli inne med slickat hår i vår och höst... but then again, jag var inte direkt ett plattångsfan när det var det enda rätta... så jag ska nog hålla mig till 50-tals-hollywoodhår ett tag till!
För alla som vill kunna locka håret riktigt ordentligt, snabbt och hållbart kan jag rekommendera såna här, om de går att få tag på. Leta i syrrans eller mammas badrumsskåp...
Clariol Flexistylers.
Och stilikonernas stilikon om man ska snacka blonda lockar... (joo, har haft med mig bilder på henne till frisören ett par gånger...).

4 Comments:

Blogger Peter said...

Men du ÄR ju stort, lockigt, blont hår ju... Är inte det minsta förvånad. ;)

onsdag 21 februari 2007 kl. 18:09:00 CET  
Blogger Karin said...

Nä, men du känner ju mig...
De här är bara BÄST!
Men stora rullar är mer tidigt 50-tal, det gillar jag ju också... får anstränga mig extra ibland.
You and I, curly ;-)

fredag 23 februari 2007 kl. 15:10:00 CET  
Blogger Unknown said...

Snygg bild överst måste jag säga! Men inte så svårt när man har dig till syrra :D
Tenta på lördag, yey!

fredag 16 mars 2007 kl. 00:27:00 CET  
Blogger Karin said...

Lite inblandning av Photoshop också får jag erkänna (bara ett filter, jag vill vara lite suddig i kanterna).
Men tack :-)!
Hoppas att tentan gick bra...
Vi måste höras snart! Har tänkt ringa i flera veckor...

måndag 19 mars 2007 kl. 09:39:00 CET  

Skicka en kommentar

<< Home