söndag, september 10, 2006

Outfit: Fest

Oftast är det vardag. Mycket jobb och lite fritid.
Men ibland är det fest, riktig fest!
Då åker papiljotterna och de höga pumpsen fram.
Är det verkligen riktig fest kan man få använda sin puffiga sidenklänning från Lagerfeld for H&M!
Funderar på att börja ha coctailpartyn lite då och då så att jag får en anledning att skaffa mig fler små puffiga/elegant vampiga/glittrigt glammiga blåsor!
Till höger före och efterbilder (eller snarareföre och during) från höstens glammigaste födelsedagsfest (inte min!), som inleddes i ett penthouse halvvägs till Arlanda och avslutades på Solidaritet, med en uppskattad mellanlandning på F12s säsongsavslutning.
Dansa, dansa!

15 Comments:

Blogger Mim said...

Har du gjort om den klanningen? For den var val inte axelbandslos forut, eller ar det en annan klanning? Hursomhelst sa var den mycket snyggare som du har den :)

måndag 11 september 2006 kl. 00:03:00 CEST  
Blogger Linda said...

Vilken bra idé med coctailpartyn! Man borde ha "finfest" lite då och då så man verkligen får en anledning att klä upp sig ordentligt!

måndag 11 september 2006 kl. 09:51:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

Hejsan! Jag måste säga att jag tycker att dn partylook är klockren! Glamourös och läcker.

Och btw, jag älskar den flådiga inredningen :)

måndag 11 september 2006 kl. 10:47:00 CEST  
Blogger Karin said...

Tack för komplimangerna :-)! Kul att ni gillar det!
Klänningen hade breda axelband, men de vek/tråcklade jag ner på en gång. De kändes inte som jag.
Den flådiga inredningen, du menar zebraöverkastet och de röda väggarna va... mmm, det var häftigt! Kristallkrona i taket såklart. Ett tag låg det dessutom en hel hög med tjejer i coctailklänningar strösslade över sängen, en fin syn må jag säga!

måndag 11 september 2006 kl. 11:50:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

Klänningen blev mycket snyggare axlebandslös tycker jag. Skorna är urtjusiga! Vart har du köpt dem? Jag skulle vilja ha ett par sådan...

På den översta bilden la jag märke till den stora spegeln i bakgrunden, vart har du inhandlat den? Jag har letat lite efter en större spegel utan en massa krusiduller (ram). Det ska vara enkelt =)

måndag 11 september 2006 kl. 18:25:00 CEST  
Blogger Isabelle said...

Loves the outfit! :D Så underbart fabulous.

måndag 11 september 2006 kl. 20:56:00 CEST  
Blogger Karin said...

Elin: Tack, o tack :-)! Skorna köpte jag på SkoCity Drottninggatan för tre år sen... slitna nu men jag hittar inga lika bra :-)! Om jag gör det ska jag blogga in dem här, lovar.
Spegeln är från Ikea, smal aluminiumram, 900:-, min favoritmöbel, det blir som ett extrarum nästan...
Isabelle: :-) Tack! Loves the comment...!

måndag 11 september 2006 kl. 21:07:00 CEST  
Blogger Karin said...

Elin: Oj, glömde skriva att skorna är av det mystiska märket LipStick, det låter riktigt billigt menar jag men var sådär mellanklass (700:- men jag fyndade för 80:- på rea, superbästaköp!). Läder. Ovanligt fotvänliga trots 8 cm's klackar...

måndag 11 september 2006 kl. 21:14:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

Du gjorde ett riktigt fynd när du köpte dem dojjorna! Vrålsnygga som sagt och jag är avundsjuk på dig som är lycklig ägare till dem :)

Jag satt och hoppades på att spegeln skulle vara från IKEA och inte någon flera tusen kronors möbel från en flashig inredningbutik som endast finns i London lr dyl :P Hur har jag kunnat missa den.. Jag som brukar lusläsa IKEA-katalogen och undersöka varenda skrymsle på IKEA i Kungens kurva :)

Tack :)

måndag 11 september 2006 kl. 23:10:00 CEST  
Blogger Lina said...

lövely outfit. glamdrottning är du. tack för länkningen. jag har gjort samma sak med din. gillar din blogg..keep up!

måndag 11 september 2006 kl. 23:47:00 CEST  
Blogger Peter said...

Ja. Du är fin. Ser extremt mycket fram emot när du ska ha det på jobbet! Gjorde "den där grejen" innan. My goodness. Berättar imrn.

tisdag 12 september 2006 kl. 20:38:00 CEST  
Blogger Karin said...

Lina: Tack, mighty flattered! Kul m länken! Jag är dålig på att informera om sånt, du har visst lite bättre manners än jag (ouhj svengelskt. Är nog lite bekväm..)!
Peter: Ja! Berätta, light up my day... nyfiken! Lika träffande?
Vi får förresten med oss minst en (ny) kollega på the big battle på tisdag... då kanske jag kan ha den outfiten på mig förresten ;-)? Any excuse is a good excuse.
Bra med roliga tillskott va. Kollegor alltså. (Och vänner såklart)

tisdag 12 september 2006 kl. 21:52:00 CEST  
Blogger Karin said...

Åh, herregud, kan visst inte hålla mig till ett språk åt gången. Längtar nog till England eller nåt...

tisdag 12 september 2006 kl. 21:53:00 CEST  
Anonymous Anonym said...

Jättesnyggt! Älskar den klänningen, tyvärr var den redan slut i min storlek när jag tänkte köpa den :(

onsdag 13 september 2006 kl. 10:51:00 CEST  
Blogger Karin said...

Nina: Tack! Åh, visst är det tråkigt när det är så! Min storlek fanns till halva reapriset på mellandagsrean, inte heller jättekul, men äh, man får blunda och gå förbi (en split second vill man ju nästan köpa en till då!).
Hoppas det blir så med V&R också (mellandagsrea), jag får inte köpa så mycket i år... men svårt!

onsdag 13 september 2006 kl. 18:30:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home