torsdag, september 18, 2008

Lika - olika

Såna här gråa höstar händer det nånting. Jag längtar efter färg!
Särskilt röda, orangea, cerisa, mättat gula färger. Kanske en ännu ouppfylld längtan efter höstfärger som glöder mot en djup, klarblå himmel. Höstfärgerna man längtar efter.

Innan löven byter färg, och i brist på blåa himlar kan man ju alltid piffa upp världen med lite färg på sig själv.

Jag tycker att det är lite svårt med röda kappor. Känner mig lätt utklädd, eller som att jag försvinner bakom allt det röda. Men tjejen överst briljerar. Det är ju så man ska göra! Vara grafisk. Bryta ner det röda med svartvita kontraster. Kan nog bli för mycket, men hon håller balansen, snyggt!

Kanske vågar köpa nästa röda kappa jag blir förälskad i.

Den nedre bilden fick hänga med för att den är så härlig. För att hon gör det röd/vita temat så bra. Och för att hon påminner mig om mig själv (och kanske kan få mig att trivas i knallrött läppstift, kan hon som har precis mina färger så kan väl jag!).

Bilder återigen från http://altamiranyc.blogspot.com/

(Har apropå färg på mig en mörkceriserandig tröja och en röd kofta idag. Och i väskan ligger en liten rönnbärsrödorange polotröja. Man gör så gott man kan!)

Etiketter: