fredag, oktober 17, 2008

Whyred-fyndat

Jag tror att jag har ett nytt favoritmärke. I alla fall har jag en nästan ny garderob, en hel uppsättning underbara kläder från Whyred.
Deras utförsäljning var nämligen lilla julafton för ett kvalitetsfan som jag. Mycket nedsatt till 200:-, ordinarie pris runt 1000:-.
Och tygerna, jag gick och nöp och njöt, med en allt större hög kläder över armen, och sömnaden... såna fina detaljer, och så -som grädde på moset- en alldeles ovanligt bra passform på mig!
Ibland har man tur. Men det är lite farligt också. Man kan lätt råka komma hem med oanständiga mängder kläder då.
Här syns en gubbväst (stadig, med svart satinrygg), ett par 40-talsshorts med ganska hög midja och knäppning längs framsidan, på båda sidorna.
På den nedre bilden en satinkjol med mycket hög midja och lite korsettinspirerade sömmar på magen. Väldigt vampig.
Och idag har jag på mig en assymetrisk herrkofta, en yllekappa med puffig "kjol" och hög midja (den kostade hela 1000:-, men med tanke på att den hade kostat 3700:- så känns det faktiskt jättebilligt...), och jag ska ha på mig en tunn, svart jerseytopp med liten sjalkrage i kväll.
Lyx.
Mer sånt.

(Såg i en annons i dagens tidning att de ska ha extra sänkta priser idag och i morgon, så jag kanske tar en sväng i morgon och kikar om det finns kvar nåt... hm...)

Etiketter: ,