torsdag, september 28, 2006

Garderobsinventering: Skor

Fortsättning på utmaningen att visa mina skor, och jösses, den var riktigt bra för mig! Struktur och skovård blev resultatet av den. Och lite koll på luckorna. Man faller ju för vissa saker lättare än andra... kanske behöver de andra mer egentligen...

Sandaletter. Svåra att gå förbi i skoaffären... Note to self: inte köpa fler slingbacks. Kan inte gå i slingbacks (eller, jo, men med besvär, de faller av bit för bit). Vänster till höger: röda mockasandaletter, Zara (2006), svarta ormskinnssandaletter(präglat läder), Massimo Dutti (2006), svarta sandaletter, CC skor (2005). CC:arna är faktiskt de som sitter bäst, fast de inte har någon häl alls... dem gillar jag mycket!

Pumps. Med mera. Favoriterna, de ouppnåeliga (älskar formen, klackhöjden och att de är så sköna): pumps i svart läder med präglade hål, Lipstick (2003), svart + lila pumps, lite Mary Jane-modell, Unisa (2005) knappt använda alls, för låga klackar och lång tå för min smak, och sist kilklackssandaletter i vitt läder, Don Donna (2006). Välanvända då de har den ovanliga egenskapen att passa bra till både byxor och kjol, dessutom är de sköna.

Övrigt. Svårkategoriserad skrapgrupp: sandaletter i brunt läder, Wedins (2006), fruktansvärt obekväma, knappt använda, dansskor i äkta ormskinn (dregel), ärvda av mamma, inköpta i Härnösand (eller var det Sundsvall?) på 60-talet (2006), kilklacksloafers i svart läder, Don Donna (2006), tyvärr var jag rädd för att de skulle vara för små så jag gick upp en storlek. På en vecka hade de växt till båtstorlek och halkar runt på fötterna. Även med extrasula lite riskabelt.

Gruppen tofflor. De skönaste, mysskor. Gummistövlar, Viking (2003), ulltofflor, Ulle (2005) och sneakers, Adidas (2003). Har letat nya sneakers i flera år nu, men inga går upp mot de här. Tyvärr är de faktiskt alldeles slut nu, får nog bara acceptera det...

Alla mina darlings. Fast jag saknar några ser jag i efterhand, och de flesta av mina ärvda skor från 60-talet får komma med en annan gång, de behöver sulas om så de undantas (inte i användbart skick nu). Mina supernygga svartvita (för små) brogue-pumps från Zara och de underbara oxblodsröda 40-talspumpsen av märke Elisabeth hittar jag inte... hjälp! (båda fullständigt älskar jag, snyft). Kanske en annan gång...

4 Comments:

Blogger Peter said...

Ja, du vet ju vilka jag gillar bäst... Även om inte du gör det.

fredag 29 september 2006 kl. 16:07:00 CEST  
Blogger Karin said...

Nej? Vilka? Konstigt, borde nog veta...?

fredag 29 september 2006 kl. 17:45:00 CEST  
Blogger Lina said...

sjukt snygga dansskor i ormskinn!

lördag 30 september 2006 kl. 17:41:00 CEST  
Blogger Karin said...

Tack Lina! Får ge mamma cred för god smak. De är hennes favoritskor någonsin, men nu är de för små för henne (man vet vad som väntar!).

måndag 2 oktober 2006 kl. 16:55:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home