tisdag, september 26, 2006

Höstuppryckning: Frisyr


Jag är en impulsmänniska. Jo.
Väntar alltid in i det sista med att boka klipptid, och när jag plötsligt inser att jag inte står ut längre rusar jag iväg till frisören.
Bokade klipptid på väg hem från jobbet idag, får hålla mig till på lördag (verkligen ovanligt länge!).

Ska man klippa sig bör man ju veta vad man vill...

Till min förvåning insåg att det kanske är dags för en Marilyn igen, alla bilder jag saxade ur tidningar påminner ju om henne...

Men jag vill nog vara en mer långhårig än korthårig variant. Mer rufsig än prydlig. Kanske mer Norma Jean än Marilyn. Men hon är ju verkligen helt fantastiskt elegant på bilden nere i vänstra hörnet... precis så vill jag se ut!

Fasen, jag som hade bestämt mig för att sluta bleka håret (det sliter så hemskt!).

Får se...

8 Comments:

Blogger Peter said...

Japp, får se. Jag är inte helt övertygad... Köpte du stövlarna? ;)

tisdag 26 september 2006 kl. 21:20:00 CEST  
Blogger Karin said...

Du förstår nog bara inte vad jag vill ha, love... ;-)!
Kortare än nu men inte-inte tråkigt, eller rakt. En bus-marilyn-air mest är det jag vill åt.
Nä, inga stövlar, jag mindes dessutom fel, de kostar drygt 5000:-, babysarna. Flörtade lite med expiditen (snygg, manlig) bara, ha ha.
Om man ser det lite positivt kan man ju klämma in fyra par rätt hyfsade skor i kostnaden av ett par såna, inte fel!
Tror jag stannar i sängen i morgon. Eventuellt...

tisdag 26 september 2006 kl. 21:28:00 CEST  
Blogger Lina said...

ah snyggt. längst upp till vänster! kör en retroblondering. apfab!

onsdag 27 september 2006 kl. 17:12:00 CEST  
Blogger Karin said...

Tack! Behöver nog lite support efter Peters dissning ;-)!

onsdag 27 september 2006 kl. 21:58:00 CEST  
Blogger Peter said...

Va? Hallå där, blondie... Jag skulle ju aldrig dissa dig, love. Fast jag tycker som Lina. Uppe till vänster. Inte nere till vänster. Inte tokblond liksom.

torsdag 28 september 2006 kl. 11:07:00 CEST  
Blogger Karin said...

Åh, nej nej nej, tokblond blir jag inte! Ska bara klippa lite först. Eventuell blekning senare. Och även om jag älskar den uppe till vänster, 20-tals-bob-stilen, så gillar jag att ha lite längre just nu så det blir om ett par steg i såna fall...
Färg: uppe till vänster, frisyr: mest som uppe till höger tror jag (ska tok-locka och tupera det varje gång jag ska ut i höst! He he).

torsdag 28 september 2006 kl. 18:16:00 CEST  
Blogger Peter said...

Then we've got ourselves a deal! Om du bara visste vad jag just brände dollars... På Nitty Gritty.

torsdag 28 september 2006 kl. 18:58:00 CEST  
Blogger Karin said...

Aha, var det där de gick... kunde jag ju ha räknat ut! Kanske.
Du måste ta dit mig på en fika nån gång, deal?
Jo, jag är snäll i håret... ingen vamp till vardags i alla fall ;-)!

måndag 2 oktober 2006 kl. 11:50:00 CEST  

Skicka en kommentar

<< Home