tisdag, oktober 28, 2008

Comme

Jag har ju tokshoppat kläder nu i höst (kanske för att jag i princip ägnat all min lediga tid åt att segla det senaste året och därför bara köpt helt funktionsinriktade seglarkläder, inga kläder-kläder; ingen flärd direkt...).

Shoppingstopp nu. Tänkte därför stänga både ögon och öron för årets H&M-designersamarbete.

Men det här gillar jag. Dekonstruktivism känns lite nytt, rätt så kul, och som något som nog kan vara på gång, ligga i tiden, och kännas intressant rätt länge framöver. Ett bra kriterium.

Tvekar dock stort med tanke på hysterin som brukar vara obligatorisk i samband med att kläderna börjar säljas. Alla som sliter åt sig kläder i helt fel storlek och säljer vidare på Blocket. Blä.

Kan inte H&M (snälla) införa en gräns på säg, fem plagg per kund och köptillfälle på specialkollektionerna? Det skulle vara så mycket roligare då! Nu får gamarna hugga åt sig bäst de vill (och tyvärr för mig ge plaggen en lite äcklig bismak av girighet, inte direkt tanken med de här samarbetena).

Men kanske att jag vill köpa nåt, från nätshoppen.

Kanske.

Etiketter: