tisdag, november 04, 2008

Wonder mascara

Eftersom min gamla mascara förvandlats till något som inte luktar mascara men LUKTAR - kan aldrig vara bra - så köpte jag en ny mascara i helgen.

Beslutsångest. Dior är ju fint... nä, för dyrt, och de går inte ner i min lilla sminknecessär. Lullade ner till budgetsminkavdelningen där det var erbjudandedags från Max Factor. Köp två produkter och få en necessär med provprodukter. Sånt lockar alltid mig.
Men jag behövde bara ny mascara, och oj vilka stora hylsor deras mascaror har! Funkar inte alls. Går inte ner i sminkväskan. Och klumpiga i designen dessutom, mer high-techinriktade än lyxinriktade. Inte min grej. Kvalitet ska det vara.

Hamnade alltså i märkessminksavdelningen igen... och oj vad rätt det kan bli!

För ett dryt år sen hade jag fått en liten provmascara. Eller snarare två. En Dior och en Clarins. Båda var bra, men den ena var helt outstanding! Jag såg ut att ha lösögonfransar, trots en ganska ordinär naturlig uppsättning.

Kom inte ihåg vilka sorter det var och har råkat slänga proverna. Jag har därför hittills inte lyckats hitta rätt, har verkligen försökt.

Men jag tror att this is it. Clarins Wonder Volume. I lyxigt röd matt metallhylsa. Skapar långa, tjocka, böjda fransar helt utan kladd, och sitter hela dagen. Trots cykelturer i duggregn och långa dagar framför bildskärmen.

Jag är såld.

Etiketter: ,